سیب زمینی پفکی مارپیچی

سیب زمینی ۲ عدد متوسط
تخم مرغ ۱ عدد
نشاسته ذرت ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم
پنیر پارمزان ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۳ قاشق غذا خوری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سیب‌زمینی‌ها را آبپز کنید. صبر کنید کمی خنک شوند سپس پوست بکنید و خرد کنید. حال با استفاده از گوشتکوب یا پوره ساز سیب‌زمینی‌ها را کاملاً له کنید و به صورت پوره در آورید.
تخم‌مرغ‌ را در کاسه کوچکی بشکنید و هم بزنید. حال تخم‌مرغ همزده، شیر، پنیر پارمزان، نشاسته ذرت، نمک و فلفل را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید تا مایه به صورت خمیر نسبتا یکدستی درآید.
مایه سیب‌زمینی تهیه شده را داخل قیفی با ماسوره ساده بریزید. یا اگر قیف در دسترس ندارید از یک کیسه پلاستیکی ضخیم استفاده کنید. مواد را در گوشه‌ی کیسه جمع کنید و سپس نوک کیسه پلاستیکی را با قیچی برش بزنید.کف تابه‌ای روغن بریزید و بگذارید روی شعله گاز داغ شود. حال مواد را با قیف به صورت مارپیچی داخل تابه بریزید.
صبر کنید تا یک طرف مارپیچ‌ها طلایی رنگ شود. سپس آنها را برگردانید و مجدداً صبر کنید تا طرف دیگر هم به همان شکل درآید. سپس سیب‌زمینی‌های مارپیچی را از تابه خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان بچینید و روی آن جعفری خرد شده یا سبزیجات دیگری که دوست دارید بریزید.

نکته:
می‌توانید این سیب‌زمینی‌ها را به عنوان عصرانه همراه با سس کچاپ و خردل سرو کنید یا اگر به غذاهای تند علاقه‌مندید می‌توانید از سس مکزیکی استفاده کنید.
وجود نشاسته باعث ترد شدن سیب زمینی‌ها می‌شود پس حتماً از آن در تهیه این غذا استفاده کنید و آن را از قلم نیندازید.
سیب زمینی پفکی را می‌توانید به عنوان عصرانه‌ای هیجان انگیز یا به عنوان دورچین غذاهای مختلف استفاده کنید.

دسته بندی ها: آشپزی

هنوز دیدگاهی ارسال نشده، اولین دیدگاه را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات به صورت عمومی منتشر میشوند، پس لطفا فقط در رابطه با این مطلب دیدگاهتان را ارسال نماید و از به کار بردن کلمات توهین آمیز و مبتذل خودداری کنید، در غیر این صورت دیدگاه ویرایش و یا حذف خواهد شد.

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

*
*