آلبالو پلو

برنج ۵ پیمانه
مربای آلبالو ۳ پیمانه
فیله مرغ ۶ عدد
زعفران ساییده ۱/۲ قاشق چایخوری
کره ۵۰ گرم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم
هل ساییده ی پنس

 

 

 

 

 

 

 

 

برنج را از چند ساعت قبل در مقداری آب سرد و نمک خیس کنید. بعد طبق روش دم کردن پلو معمولی دم کنید و در همین حین مراحل زیر را انجام دهید:

مرغ را جداگانه با یک عدد پیاز، کمی نمک و فلفل و زردچوبه با شعله کم و ۲ لیوان آب بپزید و کنار بگذارید تا سرد شود بعد به قطعات موردنظر برش بزنید بهتر است برش‏های مرغ به صورت ژولین (کبریتی باریک باشد). پیاز را از آب مرغ در بیاورید و دور بیندازید و آب مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید. نصفی از آب مرغ را در یک تابه بریزید و آلبالوی بدون هسته را به آن اضافه کنید. بگذارید کمی آلبالوها در آب مرغ بجوشد بعد دو قاشق شکر به آنها اضافه کنید و هم بزنید وقتی کمی آب مرغ کشیده شد، مرغ‏ها را به آلبالو اضافه کنید و باقی آب مرغ و نصف استکان زعفران دم کرده را به تابه اضافه کنید و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید تا با حرارت خیلی کم آب مرغ کاملاً به خورد آلبالوها برود و کاملاً آب مخلوط کشیده شد. اگر از مربا استفاده می‏کنید مربا را بدون اضافه کردن شکر به آب مرغ بیفزایید، حرارت دهید تا باز شود. سپس تکه‏های مرغ را اضافه کنید.

در این مرحله دو روش وجود دارد:

۱- مواد را هنگام دم کردن برنج لابه‏لای برنج بدهید و دم کنید.

۲- مواد را هنگام سرو روی برنج یا لابه‏لای آن بدهید.

روی آلبالوپلو را می‏توانید با خلال پسته و بادام نیز تزیین کنید. مرغ آلبالوپلو می‏توانید به صورت جدا و تکه‏های درشت‏تر نیز در ظرفی کنار برنج سرو شود.

دسته بندی ها: آشپزی

هنوز دیدگاهی ارسال نشده، اولین دیدگاه را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات به صورت عمومی منتشر میشوند، پس لطفا فقط در رابطه با این مطلب دیدگاهتان را ارسال نماید و از به کار بردن کلمات توهین آمیز و مبتذل خودداری کنید، در غیر این صورت دیدگاه ویرایش و یا حذف خواهد شد.

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

*
*