مرصع پلو

برنج           ۴ پیمانه
مرغ یک کیلو
کشمش              یک پیمانه
زرشک یک پیمانه
خلال‏ بادام یک پیمانه‏
خلال‏ پسته یک پیمانه
خلال‏ هویج یک پیمانه
خلال ‏پوست‏ پرتقال‏ یا‏ نارنج یک پیمانه
پیاز یک عدد
زعفران، نمک، فلفل، زردچوبه به ‏میزان‏ لازم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنج را می‏شوریم و آبکش میکنیم و می‏گذاریم تا دم بکشد. مرغ را با پیاز و زردچوبه و نمک و فلفل و زعفران فراوان و آب کم می‏گذاریم تا بپزد. کشمش را با کره سرخ می‏کنیم. زرشک را که از قبل خیس کرده‏ایم با کره و کمی شکر تفت می‏دهیم و یک‏چهارم پیمانه (بسته به میزان زرشک) آب به آن اضافه می‏کنیم و می‏گذاریم تا کمی جا بیفتد و در آخر زعفران را اضافه می‏کنیم.

خلال بادام و خلال‏پسته را که که از قبل خیسانده‏ایم جدانگانه با کره خوب تفت می‏دهیم. خلال هویج را با کره و کمی شکر تفت می‏دهیم. خلال پوست پرتقال یا نارنج را که از قبل خیس کرده‏ایم و چند بار جوشانده‏ایم و آب آن را عوض کرده‏ایم تا تلخی آن گرفته شود را با شکر و کره تفت می‏دهیم.

کلیه مواد را به صورت جداگانه آماده می‏کنیم و کنار می‏گذاریم.

در این مرحله برنج را آبکش کرده‏ایم دم میکنیم و زمانی که آماده شد یک لیوان از آن را با زعفران مخلوط کرده و خط‏خط و تکه‏تکه مواد را روی روی برنج تزیین می‏کنیم. می‏توانیم مرغ را کنار غذا یا لابه‏‏لای برنج سرو می‏کنیم یا اینکه مرغ را ریش‏ریش کرده و کمی با زعفران مخلوط می‏کنیم و دور برنج بدهیم. مهمترین نکته در مرصع‏پلو زیبایی و دقت و سلیقه در تزیین مواد بر روی برنج است، پس در این مورد دقت کنید.

دسته بندی ها: آشپزی

هنوز دیدگاهی ارسال نشده، اولین دیدگاه را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات به صورت عمومی منتشر میشوند، پس لطفا فقط در رابطه با این مطلب دیدگاهتان را ارسال نماید و از به کار بردن کلمات توهین آمیز و مبتذل خودداری کنید، در غیر این صورت دیدگاه ویرایش و یا حذف خواهد شد.

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

*
*