ژیگو با سس گریوی

گوشت ران گوسفند با استخوان دو کیلو گرم
فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
سیر پوست گرفته ۱ بوته( ۱۵ حبه)
کره و روغن جمعا ۱۰۰ گرم
سبزی معطر(جعفری ، ترخون،نعناع،مرزه) ۱ دسته کوجک
کرفس یک ساقه ی کوچک
هویج متوسط ۱ عدد
برگ بو ۲ عدد

 

مواد سس:

آرد سفید گندم…………………………………………….. ۲۵ گرم

استاک گوشت……………………………………………. یک و نیم پیمانه

طرز تهیه:

مغز ران گوسفند دارای چربی اضافه است، آنها را می گیریم سپس سوراخهایی را در گوشت با نوک چاقو ایجاد کرده، حبه های سیر را با همان چربی های گرفته شده از خود گوشت ، داخل سوراخها می کنیم.سپس با نخ ران را می بندیم.با نمک دریا ، فلفل سیاه کاملا مزه دار کرده و روی گوشت را کره نرم شده می مالی. سپس به مدت ۲۰ دقیقه ژیگو را در فر ۲۰۰ درجه قرار میدهیم.مجددا ۲۰ دقیقه، سبزیجات را که درشت خرد کرده ایم به همراه برگ بو و سبزیجات معطر به سینی ژیگو اضافه کرده مقداری آب (یک پیمانه) اضافه کرد و داخل فر می گذاریم.با دمای ۱۷۵ درجه روی سینی را فویل می کشیم . (هر ۲۰ دقیقه  یکی دو بار  ژیگو را بر میگردانیم) بعد از ۴۰ دقیقه دسته سبزی را بیرون بیاورید. بعد از پخت ، یا ژیگو را در فر خاموش و یا در فویل بپیچید تا گرم بماند.

نکته: اگر جاقو داخل گوشت کردید و خون بیرون زد یعنی خام است، اگر خونابه بیرون زد نیمه پخته است ، اگر فقط آب گوشت بیرون زد پخته است.

آب باقی مانده از ژیگو را به ظرف دیگری متقل می کنیم. فقط چربی استاک ته ظرف بماند.سپس ظرف را روی حرارت می گذاریم تا آب اضافه هم تبخیر شده و فقط عصاره بماند بعد مقداری کره اضافه کرده تا محتویات ته ظرف را از ظرف جدا کند، مقداری آرد اضافه کرده و تفت بدهید. سپس استاک را اضافه کنید و عصاره ای را که قبلا جدا کرده اید. مرتب هم بزنید تا گلوله نشود. وقتی سس به جوش آمد. سس اماده است.

ژیگو را برش داده و روی آن سس گریوی ریخته و سرو کنید.(به همراه سبزیجات)

هنوز دیدگاهی ارسال نشده، اولین دیدگاه را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: نظرات به صورت عمومی منتشر میشوند، پس لطفا فقط در رابطه با این مطلب دیدگاهتان را ارسال نماید و از به کار بردن کلمات توهین آمیز و مبتذل خودداری کنید، در غیر این صورت دیدگاه ویرایش و یا حذف خواهد شد.

* آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

*
*